Äntligen

Hallå där ute!

En tjej från en liten bit norr om Göteborg som sitter här och skriver ett inlägg och ja det allra första, men det kommer garanterat bli fler inlägg och många besökare hoppas man ju alltid på.
Jag har velat med olika bloggar fram och tillbaka, hit och dit och aldrig suttit och skrivit regelbundet utan bara någon gång då och då, vilket gjorde att jag tappade intresset helt om att hålla på och blogga, MEN nu har jag äntligen fått tillbaka den känslan om att skriva ett eller flera inlägg var eller varannan dag eftersom jag har lättare för att skriva av mig vissa saker än att prata om dom, och det är ju inte heller bra att bara sitta helt ensam på rummet och hålla allting inombords, då mår man ju bara rent ut sagt skit..

Namnet som jag bär har ni säkert redan listat ut, och självklart heter jag Frida. Vilket är ett namn som jag fortfarande trivs med som tur är.
Jag hoppade av skolan för lärarna och läxorna gick mig helt och hållet på nerverna, och nu när vissa läser detta kommer dom säkert tänka "shit, vilken tönt!" men då får dom väl tycka det, jag vill inte vara perfekt, jag vill kunna vara mig själv, efter den dåliga självkänslan och det dåliga självförtroendet som jag har haft är det ju inte så konstigt att det är som det är i mitt liv idag. Fast visst blir man både irriterad och besviken på sig själv när man ser hur glada alla andra är som tar studenten, sjunger och skrattar för att dom har klarat av skolan och har utbildning. Men alla är olika och det är jag väldigt glad över, för hur hade det sett ut om man gick och såg ut och gjorde precis samma saker som alla andra?

Jag tänkte att i detta första inlägget skriver jag lite om mig själv osv så ni vet lite vem jag är men har ni även frågor till mig går det bra att mejla på [email protected] eller adda mig på msn [email protected] så ska jag försöka svara på era frågor så bra jag kan, för ärlig person är jag kan jag säga med handen på hjärtat. Jag hatar att såra och bli sårad så varför hålla på med det? Bättre att skratta tillsammans än att gråta!

Jag tänkte att jag svarar på frågor på en rolig liten lista:

Senaste:

 

Dryck: Coca Cola

Telefonsamtalet: Mamma

SMS:  fick jag av en utav mina systrar

Låten du lyssnade på: det var låten "Hunger" med bandet Aramanthe

Gången du grät: igår var det faktiskt

 

HAR DU NÅGONSIN:

 

Dejtat någon två gånger?: Ja, det har hänt

Har någon varit otrogen mot dig?: Ja

Varit kär?: Ja

Förlorat någon speciell person?: Ja, många

Varit deprimerad?: Ja

Varit så trött att du somnat sittandes?: händer lätt på buss och i bilen :P

 

DINA TRE FAVORITFÄRGER:

 

1: Grön

2: Svart

3: Vit

 

I ÅR HAR DU:

 

Lärt känna en ny vän: Ja, en hel del faktiskt!

Fått ditt hjärta krossat: Ja tyvärr

Skrattat så att du har börjat gråta: Ja

Träffat någon som förändrat ditt liv: Mjo lite grann faktiskt

Insett vilka som är dina äkta vänner: Ja

Fått reda på att någon har pratat om dig: Mm

Kysst en kompis: Ja

 

BLANDAT:

 

Hur många av dina msn-kompisar har du träffat?:  fler än tre i allafall :P nä men det är för många för att räkna dom. ^^

Hur många barn vill du ha?: beror lite på hur många den man skaffar barn med vill ha.

Vill du ändra ditt namn?: Nej

Vad gjorde du under din förra födelsedag?: förra födelsedagen fyllde jag 19, jag tror jag gick på krogen med några vänner, inte helt säkert, lite svårt att komma på sådär bara.

Vilken tid vaknade du idag?: 08.30

Vad gjorde du igår runt midnatt?: tittade på film med min bästa vän Jennifer <3

Någonting som du längtar till: Jag vet faktiskt inte

Senaste gången du träffade din pappa: förra helgen

En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: finns nog en del

Vad lyssnar du på just nu?: Demotional

Har du någonsin pratat med en person vid namn johan?: Japp

Vad gör dig irriterad just nu?: att mitt huvud bankar lite smått, det är irriterande

 

DIN /DITT/DEN FÖRSTA:

 

Operation: när jag var 1-2 år typ.

Piercing: öronen

Tatueringen: på armen och under naveln

Sporten du spelade: man spelar inte när man rider på hästar

Husdjur: Nu är husdjuren katterna Oscar och Fisen

Vaccination du minns: grundskolan typ

Konsert: det var Jimmy Jansson faktiskt

Förälskelse: riktiga va när jag var 14-15

Alkohol du drack: öl va det nog

 

JUST NU:

 

Äter du: ingenting

Dricker du: coca cola

Är du på väg att: välja film till ikväll innan jag somnar

Lyssnar du på: demotional

Väntar du på: att sommaren ska komma tillbaka

 

DIN FRAMTID:

 

Vill du ha barn?: ja

Vill du gifta dig?: ja

Karriär i åtanke: något med musik eller djur kan man ju alltid hoppas

 

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?

 

Läppar eller ögon: ögon

Kramar eller pussar: kramar

Kortare eller längre: längre

Yngre eller äldre: äldre

Romantisk eller spontan: romantisk och spontan

Snygg mage eller snygga armar: armar och mage

Tatueringar eller piercingar: tatueringar och piercingar

Känslig eller inte: lite känslig i allafall

Ragg eller förhållande: förhållande vill man ju helst ha

Bråkstake eller tveksam: tveksam

 

HAR DU NÅGONSIN:

 

Kysst en främmling?: ja

Tappat glasögon eller linser?: ja

Haft sex på första dejten?: ja

Krossat någons hjärta?: ja det tror jag

Har någon krossat ditt hjärta?: ja

Blivit arresterad? nej

Dissat någon?: ja

Gråtit när någon dött?: ja

Gillat din killkompis?: ja

 

TROR DU PÅ:

 

Dig själv?: ibland

Mirakel?: kanske

Kärlek vid första ögonkastet?: ja, det har ju hänt så man måste våga tro

Himlen?: ja

Tomten?: nej

Att kyssas på första dejten?: ja absolut

Änglar?: nae

 

SVARA ÄRLIGT:

 

Haft mer än en pojkvän på samma gång?: nej

Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut?: ja

Vad kan du verkligen inte leva utan?: mina vänner, musik, familjen och djur

Att påstå det här är 100 sanningar: Ja!


Det var några frågor och svar, men som sagt har ni fler frågor är det bara att höra av sig till mig!

Jag ska nog gå in i duschen nu och sedan kolla på en film innan det är dags att bege sig in i drömmarnas värld..

Men jag hoppas att ni hittar något intressant att läsa om annars så kommer det ju mer imorgon bland annat, ha en supertrevlig Torsdags-kväll!

Jag vet att det inte var så mycket som intressen och sånt men det kommer imorgon så ha tålamod eller mejla mig om du inte orkar vänta..

Kram


En bild på mig har ni här
Ja, den är redigerad av mig! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0